Nejvyhledávanější dovednosti na pracovním trhu: Máte je všechny?
Tým Proplusco
Hledáte si práci? Poradíme vám, jaké dovednosti zaměstnavatelé vyhledávají nejvíce. Jsou to dovednosti, které můžete rozvíjet a zlepšovat se v nich, a tedy můžete tak průběžně zvyšovat vaší trhovou hodnotu. Které to tedy jsou?
Analytické dovednosti
Zaměstnavatelé preferují při výběru kandidátů, kteří umí pracovat s problémem: sesbírat data, promyslet si možnosti a aplikovat vhodné řešení. Lidé s analytickými dovednostmi umí také vyhodnocovat a podávat zprávy o výsledcích. Úzce spjatými dovednostmi je také dobré plánování a organizování.
Komunikační dovednosti
Schopnost dobře komunikovat (ústně i písemně) je dnes velmi vzácné. Zaměstnavatelé v podstatě v každé oblasti vyhledávají lidi, kteří se umí vyjadřovat na úrovni, ať už v telefonu, online nebo při práci se zákazníky. Některé pozice vyžadují schopnost komunikovat v cizím jazyce nebo vyjednávat obchodní podmínky.
Práce v týmu
Bez ohledu na to, v jaké sféře si hledáte práci, bude pro vás velkou výhodou, pokud budete schopni pracovat v týmu. Dnes se upřednostňují uchazeči, kteří umí pracovat s nadřízeným, ale dobře vycházejí i s kolegy. Mnohé odvětví dnes dělí práci mezi více členů týmu, proto je nutná neustálá komunikace. Při pohovoru je proto dobré ukázat, jak se vám v minulosti dařilo jak v samostatné práci, tak i v práci v týmu.
Množství pracovních nabídek a příprava na pohovor k tomu? Zaregistrujte se online ještě dnes a pomůžeme vám najít práci vašich snů.
Přizpůsobivost
Originální nápady nebo kreativní řešení problémů jsou dnes vyhledávané. Pokud kromě toho zvládnete pracovat například v různých časech, pod tlakem nebo v práci, která vyžaduje časté změny, tak právě přizpůsobivost je vlastnost, kterou disponujete a pomůže vám! Ocení ji nejen zaměstnavatelé, ale i klienti. Přizpůsobivost byla dokonce zařazena mezi top 5 pracovních dovedností v roce 2020! Ačkoli se to na první pohled nezdá, i přizpůsobivost se dá trénovat a zlepšovat.
Time management (hospodaření s časem)
Stíhání termínů, zvládání několik projektů najednou a zejména včasné řešení problémů zaměstnavatelé vysoce oceňují. Pokud jste dobrý time manager, znamená to také, že jste spolehlivý, přesný a organizovaný.
Toto bylo 5 dovedností, které vyhledávají zaměstnavatelé. Nezapomeňte je zmínit ve vašem životopisu. Nevíte, jak na to? Ozvěte se nám, a rádi vám s jeho napsáním pomůžeme.